Meest gestelde vragen

Ja, dit is vanaf 1 april 2017 wettelijk verplicht bij Koninklijk Besluit. Voortaan moet elke Vereniging van Mede-Eigenaars (VME) in de KBO opnemen wie haar syndicus is. Op deze manier weten buitenstaanders wie officieel optreedt namens de VME.

We maken het je heel gemakkelijk. Je hoeft enkel het inschrijvingsformulier op onze website in te vullen. Wij nemen dan contact met je op en brengen je inschrijving verder in orde.

De kosten van jouw registratie bedragen € 85,50 per VME en zijn ten laste van de VME. Dit bedrag is wettelijk vastgelegd en is bij elk ondernemingsloket hetzelfde.

Je hebt tot 31 maart 2018 de tijd om je als syndicus te registreren voor alle bestaande VME's. Nieuwe VME's moeten dit uiterlijk doen op de laatste dag vóór het effectief mandaat als syndicus opgenomen wordt.

Wij nemen je alle zorg en werk uit handen. Het inschrijvingsformulier laat toe om zich op een efficiënte manier in te schrijven als syndicus van meerdere VME's.

Vul het inschrijvingsformulier in. Wij controleren dan of jouw Vereniging van Mede-Eigenaars al gekend is in de KBO. Is dit nog niet het geval, dan zorgen wij ervoor dat jouw VME een ondernemingsnummer in de KBO wordt toegekend. We maken ook meteen jouw registratie als syndicus in orde.

Immo-Connect is een algemene gebruikersaccount waarmee ingelogd kan worden op verschillende tools.


Immo-Connect kan gebruikt worden om in te loggen bij CIBweb, KadasterFinder, MyRent Pro, AntiWitwas, BTV-tool, COVAST, bizMart, bizLocator, ROMi en Recht van Voorkoop.

Immo-Connect is beschikbaar in het Nederlands en het Frans. 

Rechtsboven kunt u de keuze maken tussen de verschillende beschikbare talen. Wisselen doet u door de gewenste taal te selecteren.
Uw voorkeurstaal wordt onthouden voor de volgende aanmelding.

U kan ons steeds bereiken via support@immo-connect.be.

Onze kantooruren zijn van maandag tot vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 17u.
Wij doen steeds ons uiterste best u zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.

Gelieve in uw mail duidelijk te vermelden wat uw vraag precies is of welke foutmelding u exact tegen zou komen.
Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden, een schermafbeelding van het probleem aan uw mail toevoegen is bijgevolg altijd welkom.
Graag ook vermelden welke browser u gebruikt en met welk besturingssysteem u werkt (Windows …, Mac OS X…). Dit helpt ons vaak al een stap verder.

Een Immo-Connect account aanmaken, doet u van op het aanmeldscherm. Klik dus bovenaan op"Aanmelden", nadien op "Uw Immo-Connect account aanmaken".
U geeft uw voornaam en uw familienaam in, net zoals deze op uw identiteitskaart staan.
Immo-Connect zal u vervolgens een gebruikersnaam voorstellen, welke kan worden gewijzigd indien u wenst.
U geeft vervolgens een geldig, gepersonaliseerd e-mailadres op, alsook een wachtwoord welk u tot slot bevestigt.

Eens uw account aangemaakt is, dient u deze te activeren.
Hiervoor wordt meteen een e-mail met een activatiecode naar het e-mailadres gestuurd dat u heeft opgegeven bij het aanmaken van uw Immo-Connect account.

Deze activatiecode geeft u in op het volgende scherm.


De volgende stap is het koppelen van uw identiteitskaart aan uw profiel.


Nadat u uw Immo-Connect account heeft aangemaakt, dient u in het systeem een organisatie aan te maken of te zoeken.
Indien de opgegeven organisatie reeds in Immo-Connect bestaat, kan u deze gebruiken voor de volgende stappen.

Werd uw organisatie nog nooit eerder aangemaakt, dan vult u de verplichte velden in om de organisatie aan te maken.
Tot slot vult u uw medewerkersinfo binnen de organisatie aan.

Afhankelijk van de tool die u wenst te gebruiken, zijn er verschillende aanmeldingsmogelijkheden.

Zo kan u op CIBweb aanmelden met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

Op KadasterFinder, BTV, COVAST, MyRent Pro, AntiWitwas, ROMi,... dient u aan te melden met eID.


Onafhankelijk van de mogelijkheden klikt u telkens eerst rechtsboven op "Aanmelden" en kan u vervolgens aanmelden volgens de opgegeven opties.

Iedere account is persoonlijk, dus raden we aan om een persoonlijk e-mailadres op te geven.

U kunt uw account (laten) koppelen aan meerdere organisaties en per organisatie een contactadres opgeven.


Uw Immo-Connect account staat met andere woorden los van de organisatie(s) waaraan u wordt toegevoegd binnen Immo-Connect.

U kan uw e-mailadres indien nodig wijzigen bij het onderdeel "mijn profiel", waar u kiest voor "Mijn account".
Let op, bij het wijzigen van uw e-mailadres, dient u deze te activeren op eenzelfde manier als bij het aanmaken van uw account.

De activatie van uw account is een beveiliging naar de echtheid van uw e-mailadres toe. 

Dit is van belang mocht u ooit uw wachtwoord vergeten zijn en een nieuw wil bekomen.


Na het aanmaken van uw Immo-Connect account, dient u deze te activeren.
Hiervoor wordt een e-mail met een activatiecode naar het e-mailadres gestuurd dat u heeft opgegeven bij het aanmaken van uw account.

U kan steeds uw profiel wijzigen.
Dit doet u door, na aanmelding, rechtsboven op uw naam te klikken en "Mijn profiel" te selecteren in het menu.

Vervolgens kan u op “profiel wijzigen” klikken, dit zorgt ervoor dat uw profiel in bewerkingsmodus komt.

U kan nu uw contacgegevens, profielfoto,... wijzigen.
Vergeet niet om uw wijzigingen nadien te bewaren.


Eens uw identiteitskaart aan uw Immo-Connect account gekoppeld is, kunt u sommige velden niet meer wijzigen.

Uw naam, geboortedatum, geslacht, … worden vanop uw identiteitskaart ingevuld en zijn niet meer wijzigbaar.

Indien u uw wachtwoord vergeten bent, dan kan u op het aanmeldscherm de optie “wachtwoord vergeten” gebruiken.
U geeft het e-mailadres op dat aan uw account gekoppeld is en voltooit de stappen.
U zal een nieuw wachtwoord ontvangen waarmee u vervolgens kan aanmelden.


Dit wachtwoord kan u, indien gewenst, nadien wijzigen via "Mijn profiel", op het tabblad "Mijn account".

Uw wachtwoord wijzigen kan door, na aanmelding, rechtsboven op uw naam te klikken en te kiezen voor "Mijn profiel".

Daar kiest u voor "Mijn account" en vervolgens voor “wachtwoord wijzigen”.


U geeft eerst uw huidige wachtwoord in, gevolgd door een nieuw wachtwoord naar uw keuze.
Dit wachtwoord dient u te bevestigen door het een tweede maal in te geven.
Tot slot slaat u uw gewijzigde wachtwoord op.

Voor sommige van de toepassingen die met de Immo-Connect account werken, is het verplicht om aan te melden met eID.
Indien uw eID niet aan uw account zou gekoppeld zijn, weet het systeem niet welke account zich aanmeldt - mét eID-koppeling wel.


Verder is voor het gebruik van de meeste toepassingen ook een erkenning nodig, zoals bijvoorbeeld een BIV-nummer.

Om uw erkenningen correct bij uw account te krijgen, dient uw eID aan uw account te worden gekoppeld.

Uw gebruikersnaam kan niet gewijzigd worden.


Het e-mailadres van uw Immo-Connect account, kan u zelf wijzigen. 

Dit kan u doen door aan te melden met uw account, rechtsboven op uw naam te klikken en vervolgens "Mijn profiel" te kiezen.

Op de pagina “Mijn profiel” kiest u bovenaan de optie “Mijn account”, gevolgd door “e-mailadres wijzigen”.

U dient eerst uw nieuw e-mailadres op te geven en zal vervolgens zal u op dat nieuwe e-mailadres een activatiecode ontvangen.

Sluit het scherm met uw accountinformatie niet af, u dient hier de ontvangen activatiecode in te geven ter activatie van het nieuwe e-mailadres.

Uw erkenningen worden automatisch bij uw Immo-Connect account gevoegd bij het koppelen van uw eID. 

Mogelijke erkenningen die worden gekoppeld, zijn BIV-lid, geverifieerd medewerker via SF323, CIB-lid, …


Werd een erkenning niet automatisch aan uw account gekoppeld, contacteer dan onze helpdesk. Zij kunnen samen met u nagaan wat er mis gaat. 


Let op, voor sommige erkenningen zijn wij afhankelijk van de betrokken diensten. 

Bijvoorbeeld, alvorens een SF323 erkenning doorstroomt, kan dit tot 4 maanden duren.

Elke identiteitskaart kan slechts aan één account gekoppeld zijn. 

Indien, bij het aanmaken van een nieuwe account, u de melding krijgt dat er reeds een account zou bestaan waaraan uw eID gekoppeld werd, geeft dit aan dat u wellicht reeds een account had.

Contacteer in dit geval onze helpdesk. Zij kijken na om welke account het gaat en begeleiden u bij de verdere stappen om hiermee verder te kunnen.

De fout die u krijgt, “Client certificate is not present”, wil zeggen dat het certificaat van uw eID niet correct tot bij de browser geraakt ter verificatie.

Indien nog niet het geval, kan u best Google Chrome gebruiken als browser (of Firefox, vergeet hierbij niet de eID-add-on te installeren). 

Vaak lost het sluiten van alle browservensters (browser in zijn geheel dus) en het heropenen van de browser (Chrome/Firefox) het probleem al op. 

(De oorzaak van deze foutmelding ligt meestal in het plaatsen van de eID-kaart wanneer de browser reeds geopend staat.)


Mocht dit het probleem voor u niet oplossen, kan u best de computer herstarten, maar met uw eID-kaart in de kaartlezer en de kaartlezer aangesloten tijdens het herstarten. 

Na het opnieuw opstarten opent u de browser (Chrome/Firefox), surft wederom naar de betreffende toepassing/pagina en probeert de eID opnieuw in te lezen.


Indien het na bovenstaande stappen nog niet moest lukken, dient u wellicht de certificaten nog te valideren in de eID-Viewer. 

Dit doet u door de eID-Viewer te openen en bovenaan te klikken op het tabblad ‘Certificates’. 

Vervolgens selecteert u uw naam met ‘Authentication’ erachter; u vinkt onderaan het vakje aan bij “Always validate certificate trust” en klikt op “Validate now”. 

U herhaalt deze stappen voor uw naam met “Signature” erachter.

Zodra de certificaten werden gevalideerd, opent u de browser (Chrome/Firefox), surft wederom naar de betreffende toepassing/pagina en probeert de eID opnieuw in te lezen.

De fout die u krijgt, wil zeggen dat het certificaat van uw eID niet correct tot bij de browser geraakt ter verificatie.
Vaak lost het sluiten van alle browservensters (browser in zijn geheel dus) en het heropenen van de browser (Chrome / Mozilla Firefox met eID add-on / Edge / Safari / ...) het probleem al op.
De oorzaak van deze foutmelding ligt meestal in het plaatsen van de eID-kaart wanneer de browser reeds geopend staat.

Moest dit het probleem voor u niet oplossen, kan u best even de computer heropstarten, maar met uw eID-kaart in de kaartlezer en de kaartlezer aangesloten tijdens het herstarten.
Na het opnieuw opstarten, opent u de browser (Chrome / Firefox met eID-add on / Edge / Safari /...), surft wederom naar de website van de tool en probeert de aanmelding opnieuw.

Indien het na bovenstaande stappen nog niet moest lukken, dient u wellicht de certificaten nog te valideren in de eID-Viewer.
Dit doet u door opnieuw alle browservensters volledig af te sluiten, de eID-viewer te openen en bovenaan te klikken op het derde tabblad ‘Certificates’.
Vervolgens selecteert u uw naam met ‘Authentication’ erachter; u vinkt onderaan het vakje aan bij ‘Always validate certificate trust’ en klikt op ‘Validate now’.
U herhaalt deze stappen voor uw naam met ‘Signature’ erachter.

Zodra de certificaten werden gevalideerd, surft u naar test.eid.belgium.be en voert de eID-test uit.
Bij een positief resultaat kunt u opnieuw naar de tool surfen en opnieuw proberen aan te melden.
Als deze test niet slaagt na het doorlopen van alle bovenstaande stappen, gelieve dan een andere browser te proberen. (Mozilla Firefox met apart geïnstalleerde eID add-on / Google Chrome )

In uitzonderlijke gevallen dient u eveneens na te gaan of uw antivirus/firewall de verbinding niet tegenhoudt.
Indien aanmelding nog steeds niet lukt, contacteer ons dan gerust terug, eventueel met een printscreen van het volledige scherm van de foutmelding in de test of van het punt waarop u vast loopt.

De fout die u krijgt, wil zeggen dat het certificaat van uw eID niet correct tot bij de browser geraakt ter verificatie.
Vaak lost het sluiten van alle browservensters (browser in zijn geheel dus) en het heropenen van de browser (Chrome / Mozilla Firefox met eID add-on / Edge / Safari / ...) het probleem al op.
De oorzaak van deze foutmelding ligt meestal in het plaatsen van de eID-kaart wanneer de browser reeds geopend staat.

Moest dit het probleem voor u niet oplossen, kan u best even de computer heropstarten, maar met uw eID-kaart in de kaartlezer en de kaartlezer aangesloten tijdens het herstarten.
Na het opnieuw opstarten, opent u de browser (Chrome / Firefox met eID-add on / Edge / Safari /...), surft wederom naar de website van de tool en probeert de aanmelding opnieuw.

Indien het na bovenstaande stappen nog niet moest lukken, dient u wellicht de certificaten nog te valideren in de eID-Viewer.
Dit doet u door opnieuw alle browservensters volledig af te sluiten, de eID-viewer te openen en bovenaan te klikken op het derde tabblad ‘Certificates’.
Vervolgens selecteert u uw naam met ‘Authentication’ erachter; u vinkt onderaan het vakje aan bij ‘Always validate certificate trust’ en klikt op ‘Validate now’.
U herhaalt deze stappen voor uw naam met ‘Signature’ erachter.

Zodra de certificaten werden gevalideerd, surft u naar test.eid.belgium.be en voert de eID-test uit.
Bij een positief resultaat kunt u opnieuw naar de tool surfen en opnieuw proberen aan te melden.
Als deze test niet slaagt na het doorlopen van alle bovenstaande stappen, gelieve dan een andere browser te proberen. (Mozilla Firefox met apart geïnstalleerde eID add-on / Google Chrome )

In uitzonderlijke gevallen dient u eveneens na te gaan of uw antivirus/firewall de verbinding niet tegenhoudt.
Indien aanmelding nog steeds niet lukt, contacteer ons dan gerust terug, eventueel met een printscreen van het volledige scherm van de foutmelding in de test of van het punt waarop u vast loopt.

Dit wijst op een probleem met het correct werken van uw eID, de kaartlezer of de eID-viewer.

Controleer dat uw eID correct in de kaartlezer is ingestoken, en dat de kaartlezer correct aan de computer is aangesloten.

Indien de kaartlezer aan een USB-hub zou zijn aangesloten, sluit u deze best rechtstreeks aan op de computer.

Zorg er steeds voor dat u over de meest recente versie van de eID-viewer beschikt.
U kan de meest recente versie van de software hier downloaden: http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken/de_eid-middleware_installeren.
Uw eigen versie van de eID-viewer controleren , doet u door bovenaan op "help (hulp)" en vervolgens "about (over)" te klikken.

Beschikt u over de meest recente versie van de eID-viewer, controleer dan of uw eID-viewer geen aanduiding geeft dat de kaartlezer niet herkend wordt.
Bij sommige computers moet u nog een driver (installatieprogramma) van de kaartlezer downloaden.
U vindt het type van uw kaartlezer meestal onderaan uw kaartlezer (bijvoorbeeld "ACR38").
Vervolgens zoekt u online naar "driver" gevolgd door het type van uw kaartlezer om de nodige drivers te vinden (bijvoorbeeld "driver acr38").
Eens de driver geïnstalleerd is, zou u in de eID-viewer uw gegevens moeten zien. (Vergeet de computer niet opnieuw op te starten.)

Controleer of uw eID nog geldig is, of de chip niet beschadigd is en of de kaart niet geblokkeerd is.

Aangezien de tools en de wallet toebehoren aan een organisatie, werden deze in Immo-Connect onder de organisaties geplaatst.

U kiest bijgevolg eerst een organisatie en kunt daarbinnen kiezen voor de specifieke onderdelen zoals de algemene gegevens, het overzicht van medewerkers, de "Tools" en de "Wallet" van de gekozen organsiatie.

Als organisatie beschikt u binnen Immo-Connect over een virtuele rekening, 'Wallet' genoemd.

U kan deze Wallet beheren, door (na aanmelding) rechts bovenaan te klikken op uw naam gevolgd door de organisatie.
In het menu kiest u voor "Wallet".

Door op "Opladen" te klikken, kunt u de Wallet van uw organisatie opladen.
De Wallet kan u opladen aan de hand van een online betaling of een overschrijving.

Maakt u gebruik van een online betaling, dan laadt de Wallet bij een geslaagde betaling automatisch op.
De online betalingsmogelijkheden zijn: Bancontact, Visa, Mastercard en Maestro.
Het minimumbedrag voor een online oplading is €50.

Bij het gebruik van een overschrijving, moet u rekening houden met enkele dagen administratieve verwerking.
Vergeet zeker niet om gebruik te maken van de gestructureerde mededeling. Enkel via de gestructureerde mededeling zal de Wallet automatisch opgeladen worden.

Als organisatie beschikt u binnen Immo-Connect over een virtuele rekening, 'Wallet' genoemd.

U kan deze Wallet raadplegen en beheren, door (na aanmelding) rechts bovenaan te klikken op uw naam gevolgd door de organisatie.
In het menu kiest u voor "Wallet".


Op deze pagina ziet u het saldo van de Wallet met daaronder een tabel met uw transacties.
Deze tabel kan u sorteren en filteren. Indien gewenst kan u ook uw transacties exporteren (csv bestand).

Bij elke geslaagde transactie vindt u ook de transactiebon in PDF-bestand.

Als organisatie beschikt u binnen Immo-Connect over een virtuele rekening, 'Wallet' genoemd.

U kan deze Wallet raadplegen en beheren, door (na aanmelding) rechts bovenaan te klikken op uw naam gevolgd door de organisatie.
In het menu kiest u voor "Wallet".


Op deze pagina ziet u het saldo van de Wallet met daaronder een tabel met uw transacties.
Deze tabel kan u sorteren op bvb. datum en kan u ook filteren op bvb. product.


Indien gewenst kan u ook uw transacties exporteren (csv bestand).

Voor elke geslaagde verrichting die u doet binnen Immo-Connect, zal een transactiebon worden aangemaakt.

Verrichtingen omvatten zowel het opladen van uw 'Wallet', als het gebruik van de toepassingen (bvb. KadasterFinder opzoeking).


U kan de transactiebonnen terugvinden in de Wallet van uw organisatie.
U klikt hiervoor, eens aangemeld, rechtsboven op uw naam en organisatie, en kiest in het keuzemenu voor “Wallet”.
Hier kan u een overzicht van uw transacties raadplegen.
Naast elke transactie die voltooid is, kunt u de download-knop zien staan, om een transactiebon te raadplegen.

Op de transactiebon vindt u de details van de betreffende transactie, zoals, referentie, transactie, datum en bedrag.

Let op, een transactiebon is geen factuur. Voor het geleverde product of dienst wordt periodiek een factuur bezorgd.

Als organisatie beschikt u binnen Immo-Connect over een virtuele rekening, 'Wallet' genoemd.

U kan deze Wallet raadplegen en beheren, door (na aanmelding) rechts bovenaan te klikken op uw naam gevolgd door de organisatie.
In het menu kiest u voor "Wallet".


Op deze pagina ziet u het saldo van de Wallet met daaronder een tabel met uw transacties.
Deze tabel kan u sorteren en filteren.


Door op de knop "exporteren" te klikken, kan u de gefilterde transacties exporteren in een CSV-bestand.
Dit bestand kunt u vervolgens openen in Excel en daar bewerken.

Klik, na aanmelding, rechtsboven op uw naam gevolgd door de organisatie en kies u voor “Mijn organisaties”.
In de rechterbovenhoek vindt u de knop “Organisatie toevoegen”.

U geeft het ondernemingsnummer in van de organisatie die u wenst toe te voegen.

Bestaat de organisatie nog niet, dan vult u minimaal de verplichte velden in en volgt de stappen.
U zal de beheerder worden van de organisatie en met deze organisatie aan de slag kunnen.

Bestaat de organisatie reeds in het systeem, dan vult u uw werknemersinfo binnen de organisatie aan en volgt de stappen.
U komt vervolgens op “wachten op bevestiging” te staan.
Een beheerder van de betreffende organisatie zal u moeten bevestigen, dit vanop het scherm "Mijn organisaties" - "Medewerkers".

Wanneer u “wachten op bevestiging” te zien krijgt, wil dit zeggen dat u zich heeft toegevoegd aan een reeds bestaande organisatie.
U heeft met andere woorden een aanvraag ingediend om bij deze organisatie te horen.


Immo-Connect stuurt een e-mail ter informatie van deze aanvraag naar de betreffende beheerder(s). 

Een beheerder van de betreffende organisatie zal u moeten bevestigen, dit vanop het scherm "Mijn organisaties" - "Medewerkers".

Eens u bevestigd bent, zal u zelf ook een e-mail met de bevestiging ontvangen.

Wanneer u zich bij een Immo-Connect toepassing aanmeldt, komt u op een scherm waar u kiest hoe u de toepassing wil gebruiken.

Hier kan u met andere woorden reeds kiezen voor een bepaalde organisatie.

Staat de benodigde organisatie/combinatie niet in de lijst, dan kan u een nieuwe combinatie aanmaken via de voorziene knop.


Bent u reeds aangemeld onder een bepaalde organisatie, dan klikt u rechtsboven op uw naam en kiest de optie om van context te wisselen.

U komt op het bovengenoemde scherm en voert dezelfde handeling uit.

De eerste die in Immo-Connect een organisatie aanmaakt, wordt automatisch de beheerder van de organisatie. Idealiter is dit de zaakvoerder.
De beheerder kan nieuwe medewerkers toevoegen en hun toegang tot de verschillende tools bepalen.
Hij/zij kan ook de gegevens van de organisatie bijwerken en de medewerkersinfo van de verschillende werknemers in de organisatie aanpassen.

De beheerder kan ook andere medewerkers beheerder maken.

Dit kan door, na aanmelding, naar "Mijn organisaties" te gaan en de betreffende organisatie te selecteren.

Bij het onderdeel "Medewerkers" kiest u de betreffende medewerker door op "Bekijk detail" te klikken bij deze persoon.

U klikt rechtsboven op "Gegevens wijzigen" en kan vervolgens deze medewerker "Beheerder van de organisatie" maken.

Vergeet de wijzigingen niet op te slaan. 


Een beheerder staat in het overzicht van medewerkers steeds aangegeven met een rode ster bij de naam.

Als beheerder van een organisatie (aangeduid met een rode ster) kunt u medewerkers binnen de organisatie bevestigen.
U gaat naar het beheer van uw organisatie door, eens aangemeld, rechtsboven op uw naam te klikken.
In het keuzemenu selecteert u "Mijn organisaties" en kiest vervolgens de betreffende organisatie.

Vervolgens gaat u naar het tabblad "Medewerkers".
Een medewerker die als status heeft "wachten op bevestigen", kunt u bevestigen door op de balk "wacht op bevestiging" te klikken.
Dit opent een venster waarbij u de gegevens van de medewerker binnen de organisatie kan aanpassen.
Hier kunt u bijvoorbeeld "beheerder van organisatie" aanpassen, zodat deze medewerker ook beheerder is, het type medewerker binnen de organisatie aanpassen,...

Als tweede stap bij het bevestigen van een medewerker kunt u de toegang van de medewerker tot de tools bepalen.
Eens de medewerker door u bevestigd werd, zal hij/zij hiervan een e-mail ontvangen.

Enkel een beheerder van de organisatie kan deze gegevens wijzigen.

Klik, na aanmelding, rechtsboven op uw naam en kies "Mijn organisaties".
Kies de organisatie die u wenst aan te passen en ga naar het tabblad "Gegevens". Klik op de knop "gegevens wijzigen".
U kan nu de gegevens van de organisatie aanpassen. 

Vergeet niet om de wijzigingen op te slaan via de voorziene knop.

Enkel een beheerder van de organisatie of de medewerker zelf kan deze gegevens wijzigen.

Klik, na aanmelding, rechtsboven op uw naam en kies "Mijn organisaties".
Kies de organisatie die u wenst aan te passen en ga naar het tabblad "Medewerkers". 

Selecteer de betreffende gebruiker en kies "Gegevens wijzigen".
U kan nu de gegevens van de betreffende medewerker aanpassen. 

Vergeet niet om de wijzigingen op te slaan via de voorziene knop.

Om een tool te kunnen registreren voor een organisatie, zijn bepaalde erkenningen vereist.
Krijgt u te zien dat u een bepaalde tool niet kan registreren, komt dit wellicht doordat u niet over de benodigde erkenningen beschikt.
Op de detailpagina van de tool kan u zien welke erkenningen nodig zijn om de tool te registreren, alsook om de tool te gebruiken.


Heeft u vragen bij deze erkenningen of doet er zich een fout voor, kan u steeds de helpdesk contacteren.

U kan dit enkel aanpassen indien u beheerder bent.

Is de medewerker nog géén lid van de organisatie, maar staat hij/zij op "wachten op bevestiging", dan kan u dit doen bij het verlenen van de toegang tot de organisatie.
U klikt als beheerder, na aanmelding, rechtsboven op uw naam. In het keuzemenu kiest u voor "Mijn organisaties".
Vervolgens kiest u voor "Medewerkers". Bij de betrokken medewerker, klikt u op de balk "wacht op bevestiging".
U zal eerst de medewerker binnen de organisatie dienen te aanvaarden, vervolgens zal u ook per tool alle rechten kunnen instellen.

Is de medewerker wel al een actief lid van de organisatie, dan klikt u, na aanmelding, rechtsboven op uw naam en kiest in het menu voor "Tools".
Dit brengt u op het overzicht van de tools voor de actieve organisatie.
U klikt op "Bekijk detail" bij de tool waarvoor u een medewerker gebruiker wilt maken.
U komt op de algemene info. Bovenaan kiest u het juiste tabblad.
Onderaan de pagina ziet u alle medewerkers en hun (eventuele) toegang en kunt u dit aanpassen.

Elke tool heeft eigen vereiste erkenningen om te registreren of gebruiken. 

Dit staat aangegeven zowel bij het registreren van de toepassing, als bij het beheer van de tools via uw organisatiebeheer.


Indien u niet over de nodige erkenningen beschikt om de betreffende toepassing te registreren of starten, kan u hier bijgevolg niet mee verder.

Voor elke tool zijn er andere erkenningen nodig. U kan deze op meerdere manieren raadplegen.


Een eerste manier is via uw organisatiebeheer.
Hiervoor dient u zich eerst bij een toepassing aan te melden en klikt vervolgens rechtsboven op uw naam gevolgd door de organisatie.
In het keuzemenu dat verschijnt, kiest u "Tools".
U komt op de overzichtspagina van de tools, waar u de betreffende tool selecteert.
Vervolgens kiest u bovenaan het juiste tabblad met de manier waarop u de tool gebruikt.
U kan hier de benodigde erkenningen raadplegen.


Een tweede manier is bij het registreren van een toepassing.

Hiervoor surft u naar de betrefende toepassing en meldt u zich aan of maakt een nieuwe account aan indien u er nog geen heeft.

Na het aanmelden, of aanmaken van een account, komt u op het scherm waar u kan kiezen hoe u de toepassing wil gebruiken.

Bij het registreren van de toepassing, vanop bovenstaand scherm, zal u de oplijsting van eventuele benodigde erkenningen te zien krijgen.

Windows:

- Surf naar http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken/de_eid-middleware_installeren/ en kies onderaan voor de Windows eID Quick Install.

- Zodra de download voltooid is, kan u deze installeren.

- Tijdens de installatie volgt u correct alle stappen (Let op! Men zal u duidelijk maken wanneer u de kaartlezer mag verbinden en wanneer u de kaart in de lezer mag plaatsen).

- Na de installatie herstart u de computer.

- Na het herstarten opent u de eID Viewer. Mogelijk geeft uw computer aan dat u JAVA dient te installeren of updaten. U volgt deze instructies en herneemt vervolgens de eID Viewer.

- Kies het tabblad ‘Certificates’.

- Hier zal u tweemaal uw naam zien, een keer met ‘Authentication’ erachter en een keer met ‘Signature’. Deze dient u beide aan te klikken, vervolgens onderaan aan te vinken en te valideren.


Mac:

- Surf naar http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken/de_eid-middleware_installeren/mac/ en kies daar de ‘Quick Install’.

- Zodra de download voltooid is, kan u deze installeren.

- Tijdens de installatie volgt u correct alle stappen (Let op! Men zal u duidelijk maken wanneer u de kaartlezer mag verbinden en wanneer u de kaart in de lezer mag plaatsen).

- Na de installatie herstart u de computer.

- Na het herstarten opent u de eID Viewer. Mogelijk geeft uw computer aan dat u JAVA dient te installeren of updaten. U volgt deze instructies en herneemt vervolgens de eID Viewer.

(- Indien de Mac uw kaartlezer niet herkent, dient u mogelijk een driver van uw eID-kartlezer extra te installeren.)

- Kies het tabblad ‘Certificates’.

- Hier zal u tweemaal uw naam zien, een keer met ‘Authentication’ erachter en een keer met ‘Signature’. Deze dient u beide aan te klikken, vervolgens onderaan aan te vinken en te valideren.

De add-on voor Firefox om gebruik te kunnen maken van de eID toepassingen, vindt u op https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/belgium-eid/.
Bij het gebruiken van eID in Firefox als browser, dient deze add-on altijd geïnstalleerd en ingeschakeld te zijn.

Surf naar http://test.eid.belgium.be/ en klik op "Start de test".

"Test geslaagd" wil zeggen dat in principe alles correct werd geïnstalleerd en u verder kan naar onze toepassing.
Indien de test niet slaagt, is er wellicht ergens iets fout gelopen. Overloop alle stappen en vergeet zeker niet de computer te herstarten.


Zoals aangegeven, geeft "Test geslaagd" aan dat alles in principe in orde zou moeten zijn. Echter is dit jammer genoeg nooit een zekerheid.

De mensen van eID zelf geven aan dat de test slechts een indicatie is.

Dit is een probleem dat zich voordoet bij de eID-software, meestal bij het openen ervan.
U dient de correcte versie van JAVA te installeren.
Hiervoor volgt u de instructies van de foutmelding of downloadt u de versie zoals in de foutmelding aangegeven.

U gebruikt wellicht een computer met Windows XP en wellicht ook Internet Explorer als browser. 


Windows XP wordt sinds 8 april 2014 niet meer ondersteund door Microsoft zelf! 

Dit wil zeggen dat het blijven gebruiken van Windows XP de nodige veiligheidsrisico's en problemen met zich mee brengt.

Vele toepassingen worden ook niet meer ondersteund op deze versie van Windows, waardoor deze mogelijk ook niet meer (correct) functioneren.


Het is met andere woorden ten zeerste aangeraden over te schakelen naar de nieuwste versie van het besturingssysteem. 

Raadpleeg hiervoor best uw IT-dienst.

Wanneer uw Mac (Apple computer) vraagt naar het "sleutelhangerwachtwoord", bedoelt men hier standaard het wachtwoord van de computer mee. 
Echter is het zo dat, wanneer u zich tracht aan te melden met uw eID (zoals bij de meeste van de Immo-Connect tools), men hier de pincode van uw eID-kaart bedoelt.