Elke vereniging van mede-eigenaars is sinds 1 april 2017 verplicht de gegevens van haar syndicus in te laten schrijven in de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO).
Het gaat om een inschrijving van zijn aanstelling/benoeming als syndicus. Deze inschrijving staat los van de verplichting van de syndicus tot inschrijving van zijn eigen onderneming in de KBO.
De inschrijving is verplicht voor elke syndicus, professioneel of niet-professioneel, fysiek persoon of rechtspersoon.
Ook de voorlopige syndicus die aangesteld werd, hetzij door de algemene vergadering, hetzij door de rechter moet ingeschreven zijn.
Op deze manier kan men makkelijker kennis nemen van de gegevens van de syndicus of de voorlopige syndicus, zonder de betreffende mede-eigendom hierbij te moeten betrekken.
De syndicus van een pand kan op elk moment worden geïdentificeerd.
Het gaat om de identificatiegegevens van de syndicus en de datum waarop zijn opdracht van start gaat. De aanvraag bevat dus de nodige stukken die die gegevens bevestigen.
Elke aanvraag tot inschrijving moet gepaard gaan met het aanbieden van diverse stukken en het verstrekken van diverse gegevens, zoals:
Ingeval geen rijksregisternummer of identificatienummer in de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid voorhanden is, kan het ondernemingsloket alle gegevens en documenten vragen die nodig
zijn voor de eenduidige identificatie van de betrokken natuurlijke persoon.
We maken het je gemakkelijk. Het inschrijvingsformulier op onze website helpt je hierbij verder. Indien nodig nemen wij contact met je op om de aanvraag tot inschrijving verder in orde te brengen.
De vereniging van mede-eigenaars of jijzelf als syndicus moeten een aanvraag tot inschrijving indienen bij een ondernemingsloket en dit ten laatste op de werkdag voorafgaand aan de dag waarop jouw opdracht als syndicus een aanvang neemt. Uitzondering hierop is het geval waarin de beslissing tot benoeming of aanstelling minder dan acht werkdagen werd genomen voor de dag waarop je opdracht aanvangt. In dit laatste geval moet de inschrijving gebeuren binnen de acht werkdagen na het nemen van de beslissing tot jouw benoeming of aanstelling.
Bij de inschrijving van een nieuw mandaat in de KBO via Liantis hoef je enkel het inschrijvingsformulier op onze website in te vullen (KBO VME - AANVANG BENOEMING ALS NIEUWE SYNDICUS). Wij nemen dan contact met je op en brengen je inschrijving verder in orde.
De hernieuwing of verderzetting van je mandaat als syndicus wordt niet beschouwd als een wijziging die moet worden meegedeeld aan het ondernemingsloket. Hier hoef je dus niets voor te doen, tenzij er in tussentijd fundamentele wijzigingen aan jouw gegevens zijn aangebracht (wijziging adres, wijziging kbo nummer, …).
De gegevens van de uittredende syndicus moeten dan doorgehaald worden. De vereniging van mede-eigenaars of haar syndicus moet aan het ondernemingsloket melden op welke datum de doorhaling in voege treedt. Daartoe moeten de nodige bewijsstukken worden verzameld (bewijs van ontslag van de syndicus door de algemene vergadering). Die melding gebeurt ten laatste op de werkdag die de inwerkingtreding van de doorhaling voorafgaat.
Bij de doorhaling van een mandaat in de KBO via Liantis hoef je enkel het inschrijvingsformulier op onze website (KBO VME - EINDE MANDAAT ALS ZITTENDE SYNDICUS) in te vullen.
De tool biedt tevens de mogelijkheid om de doorhaling van de uittredende syndicus en de inschrijving van de nieuwe syndicus op hetzelfde moment uit te voeren (KBO VME - EINDE + AANVANG IN EEN BEWEGING).
Indien nodig nemen wij contact met je op om de aanvraag tot inschrijving verder in orde te brengen.
Voor elke aanvraag, wijziging of doorhaling dient een inschrijvingsrecht door de VME te worden betaald. Dat bedrag kan jaarlijks geïndexeerd worden, voor 2025 bedraagt de kostprijs €109.
Indien de VME nog niet gekend is in de KBO gelieve contact op te nemen met Liantis via syndici@liantis.be. Hiervoor wordt een meerprijs van €43 (excl. BTW) in rekening gebracht.
Als je nog niet over een account beschikt, kun je je registreren via onderstaande start-knoppen.
Volg dan eerst de registratieprocedure, bevestig je registratie via de e-mail die je ontvangen hebt en meld je vervolgens opnieuw aan voor de KBO VME-tool.
Bijvoorbeeld:
De FOD Economie bevestigde dat voor de bestaande inschrijvingen in de KBO waar geen vertegenwoordiger, die gerechtigd is vastgoedactiviteiten uit te oefenen (bijv. het beschikken over een BIV-erkenning), van de rechtspersoon-syndicus is aangeduid geen aanvullende registratie in de KBO dient te gebeuren. Onvolledige inschrijvingen uit het verleden zullen in de praktijk dus slechts moeten worden aangevuld bij de eerstvolgende wijziging ervan (naar aanleiding van de vernieuwing of wijziging van het mandaat van syndicus of de wijziging van de vertegenwoordiger die gemachtigd is de activiteiten van syndicus uit te voeren binnen de vennootschap, enz.).
De kosten voor het aanpassen/aanvullen van een inschrijving in de KBO allen ten laste van de VME.
Voor elk van die VME’s moet die persoon als vertegenwoordiger van de syndicusvennootschap in de KBO worden geschrapt (en eventueel vervangen). Liantis bezorgt je in een handomdraai een overzicht van alle betrokken VME’s en voert de wijziging vervolgens voor elke VME tegen het gebruikelijke tarief door. Neem hiervoor contact op met Liantis Ondernemingsloket via syndici@liantis.be of dien je aanvraag meteen zelf online in.
Je kan dit niet via de KBO VME-tool doorgeven. Neem contact op met Liantis Ondernemingsloket via syndici@liantis.be of dien je aanvraag meteen zelf online in.
Immo-Connect is een algemeen gebruikersplatform waarmee u kan inloggen op al onze verschillende makelaarstools. Zo kan u zich op tools zoals RealSmart, KadasterFinder, MyRent Pro en AntiWitWas telkens aanmelden met dezelfde account. Dankzij Immo-Connect kan u uw organisatie met precisie beheren.
Je kan Immo-Connect gebruiken om aan te melden bij onze Tools:
![]() | ![]() |
Voor een actueel overzicht van onze toepassingen kan je best het Vastgoed Loket bezoeken.
In de rechterbovenhoek van het startscherm vindt u de talenknop. Wanneer u daarop klikt, kan u via het drop-down menu kiezen om Immo-Connect weer te geven in het Nederlands, Frans of Engels.
Je kan de taal ook veranderen in de user-manager zelf, die vind je linksboven en werkt op dezelfde manier als bovenstaande:
Je kan de taal ook bij het aanmelden aanpassen.
U kan ons steeds contacteren via mail op support@immo-connect.be of telefonisch op 09 243 10 20. Onze helpdesk is bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 17u.
Als alternatief kan u uw vraag stellen via ons contactformulier op deze pagina.
Wij doen steeds ons uiterste best u zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.
Gelieve in uw mail duidelijk te vermelden over welke tool het gaat, wat uw vraag precies is of welke foutmelding u exact ontvangt. Voeg indien mogelijk ook een schermafbeelding van de volledige webpagina aan uw mail toe; dat helpt ons vaak al een stap verder.
Vervolgens is het belangrijk dat u uw eID koppelt. Wettelijk zijn voor het gebruik van bepaalde tools erkenningen vereist die enkel via het eID opgehaald kunnen worden. Deze erkenningen geven aan dat jij, vanwege je beroep, gevoelige informatie mag opvragen en inkijken.
Zonder uw eID zal u dus geen toegang hebben tot het merendeel van onze tools en zult u ook een foutmelding krijgen als u zich probeert aan te melden.
Immo-Connect is het overkoepelend aanmeldsysteem dat u kan gebruiken om u aan te melden bij onze tools. Om u aan te
melden op www.immo-connect.be, klikt u op de 'Aanmelden' knop in het midden van de pagina.
Op elke andere tool is de optie 'Aanmelden' altijd rechtsboven op de pagina aanklikbaar.
Afhankelijk van welke tool u wenst te gebruiken zijn er verschillende manieren om aan te melden:
Let op:! Om u met ItsMe aan te melden, moet uw eID eerst aan uw profiel gekoppeld zijn.
Ja, u kan de gegevens op uw profiel ten alle tijde wijzigen!
Om uw gegevens te veranderen, meld u zich aan op Immo-Connect en navigeert u naar 'Mijn Profiel'.
Het eerste tabblad 'Mijn Gegevens' toont een knop 'Profiel Wijzigen', als u hierop klikt kan u uw gegevens wijzigen.
In deze bewerkingsmodus kan u uw contactgegevens, profielfoto, aanspreking, etc... aanpassen.
Eens u klaar bent, vergeet niet op 'wijzigingen Bewaren' te klikken om uw bewerkingen te bewaren.
Wanneer uw identiteitskaart aan uw Immo-Connect account gekoppeld is, kan u sommige velden niet meer aanpassen.
Uw naam, geboortedatum en geslacht worden automatisch overgenomen van uw identiteitskaart en kunnen niet meer gewijzigd worden, tenzij u deze verandering ook bij de overheid en dus op uw identiteitskaart maakt.
Om uw wachtwoord te veranderen, meldt u zich aan op Immo-Connect en gaat u naar het tabblad 'Mijn Profiel'. Hier kan u onder het tabblad 'Mijn Account' op 'Wachtwoord Wijzigen' klikken.
U vult eerst uw huidige wachtwoord in, gevolgd door een nieuw wachtwoord naar uw keuze.
Dit wachtwoord geeft u ter bevestiging een tweede keer in.
Tot slot slaat u uw gewijzigde wachtwoord op.
Vanop Immo-Connect is het ook mogelijk om je wachtwoord aan te passen door naar de aanmeldingspagina te gaan en 'Wachtwoord vergeten' te selcteren:
Uw Immo-Connect profiel is persoonlijk en verbonden met uw unieke eID; u kan dus geen meerdere profielen hebben met hetzelfde eID. Als u ooit van werkgever of kantoor verandert, dan blijft u gewoon hetzelfde profiel gebruiken om aan te melden. Dat profiel kan u dan koppelen aan uw nieuwe organisatie.
Wanneer u uw werkmailadres gebruikt om uw account aan te maken, verliest u de toegang tot uw account indien u van werk verandert. U zal zich niet meer kunnen aanmelden of uw wachtwoord kunnen veranderen als u niet langer toegang heeft tot uw vorige professionele mailbox.
Om dit scenario te voorkomen, raden we aan een persoonlijk mailadres te gebruiken bij het aanmaken van uw Immo-Connect profiel. Uw account kan aan meerdere organisaties gekoppeld worden en u kan bij elke organisatie een ander mailadres opgeven uniek voor die organisatie.
Indien nodig, kan u uw e-mailadres wijzigen bij het onderdeel "mijn profiel", onder het tabblad "Mijn account".
Let op, wanneer u uw e-mailadres wijzigt, moet u uw account opnieuw activeren, net zoals u gedaan heeft bij het aanmaken van uw profiel
Uw gebruikersnaam kan niet gewijzigd worden.
U kan het e-mailadres op uw Immo-Connect account zelf wijzigen door rechtsboven op uw naam te klikken en in het drop-down menu 'Mijn profiel' te selecteren. Onder het tabblad 'Mijn account' kan u onder andere uw e-mailadres aanpassen. Vergeet zeker niet om uw wijzigingen te bewaren.
Wanneer u het nieuwe mailadres heeft ingevuld, ontvangt u per mail een activatiecode.
Die code geeft u in op het scherm met uw accountinformatie om uw e-mailadres te activeren.
Als u een erkenning of toegang ontbreekt zijn er twee mogelijke redenen:
Als er een erkenning of toegang op uw account ontbreekt, contacteer dan onze helpdesk. Zij kunnen samen met u nagaan waarom de erkenning of toegang in kwestie niet wordt weergegeven.
U kan uw gegevens laten verwijderen uit Immo-Connect.
U vindt deze optie terug onder het menu "Mijn Privacy" waar u kan kiezen tussen de opties 'Deactiveren' en 'Verwijderen'.
U kan dit niet via een gewone email aanvragen, dit moet vanuit uw Immo-Connect account aangevraagd worden. Het is immers te makkelijk om namens iemand anders een mail te sturen, of om het verkeerde profiel te verwijderen als iemand dezelfde naam heeft. Door dit formulier te gebruiken zijn we verzekerd dat de juiste gegevens worden verwijderd op eigen verzoek.
Let op, indien u al actief bent geweest op uw profiel, dan kunnen wij het enkel anonimiseren, niet verwijderen.
Dat is de gebruikelijke procedure, waarbij al uw gegevens worden vervangen door anonieme informatie.
U kan ons steeds contacteren via mail op support@immo-connect.be of telefonisch op 09 243 10 20.
Onze helpdesk is bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9.u tot 12.30 uur en van 13.30 uur tot 17u.
Als alternatief kan u uw vraag stellen via ons contactformulier op deze pagina.
Wij doen steeds ons uiterste best u zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.
Gelieve in uw mail duidelijk te vermelden over welke tool het gaat, wat uw vraag precies is of welke foutmelding u exact ontvangt. Voeg indien mogelijk ook een schermafbeelding van de volledige webpagina aan uw mail toe; dat helpt ons vaak al een stap verder.
Hieronder kan u een uitgebreide installatieprocedure vinden.
Mocht u na het voltooien van onderstaande stappen in verschillende internetbrowsers nog problemen ondervinden, kan u ons steeds verder via mail of telefonisch bereiken.
Vermeld dan zeker welk besturingssysteem (Windows, Mac) u gebruikt, de geteste internetbrowsers (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, Safari) en of u een anti-virus/firewall gebruikt.
Gelieve ons ook een printscreen van de foutmelding op te sturen, zo kunnen we een snellere oplossing voorzien.
Belangrijk:
1) De eID software installeren
2) Certificaten valideren
2.1) Firefox addon (enkel indien u Firefox als internetbrowser gebruikt)
3) eID testen
Volg onderstaande stappen:
2) Certificaten valideren
2.1) Firefox addon (enkel indien u Firefox als internetbrowser gebruikt)
Indien u uw eID nog steeds niet kan koppelen, kan het zijn dat antivirus het probleem is.
Contacteer hiervoor de helpdesk op 09 243 10 20. We raden aan om TeamViewer op uw computer te installeren voor dit gesprek.
Om de eID-toepassingen te gebruiken in FireFox, dient u een add-on te installeren. Die kan u vinden via onderstaande link:
Om uw eID-software te testen, kan u onderstaande stappen volgen:
De status "Test geslaagd" geeft aan dat de software correct werd geïnstalleerd en u verder kan naar onze toepassingen.
Indien de test niet slaagt, is er wellicht ergens iets fout gelopen. Overloop alle stappen in het installatieproces om te kijken of er ergens iets niet klopt. Indien u geen fouten vindt, herstart dan uw computer en test de software opnieuw.
Als uw eID-viewer geen gegevens weergeeft, is er waarschijnlijk een probleem met de eID, de kaartlezer of de eID-viewer zelf.
Controleer dat uw eID correct in de kaartlezer is zit en dat de kaartlezer correct aan de computer is aangesloten. Indien u niet zeker bent, kan u de eID eens omdraaien in de kaartlezer. U kan ook de kaartlezer eens in een andere USB-poort steken.
Indien de kaartlezer aan een USB-hub aangesloten is, sluit u deze best rechtstreeks aan op de computer.
Zorg er steeds voor dat u over de meest recente versie van de eID-viewer beschikt. Die kan u downloaden via onderstaande link: http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken/de_eid-middleware_installeren.
Beschikt u over de meest recente versie van de eID-viewer, controleer dan of uw eID-viewer de kaartlezer erkent. Mocht dat niet het geval zijn, dan krijgt u daar een melding van.
Bij sommige computers moet u nog een driver (installatieprogramma) voor de kaartlezer downloaden.
U vindt het type van uw kaartlezer meestal onderaan uw kaartlezer (bijvoorbeeld "ACR38").
Vervolgens zoekt u online naar "driver" gevolgd door het type van uw kaartlezer om de nodige drivers te vinden (bijvoorbeeld "driver acr38").
Eens de driver geïnstalleerd is en u uw computer opnieuw heeft opgestart, zou u in de eID-viewer uw gegevens moeten zien.
Controleer of uw eID nog geldig is, of de chip niet beschadigd is en of de kaart niet geblokkeerd is.
Als u vermoed dat er een probleem is met uw eID, neem dan contact op met de overheid.
Een identiteitskaart kan slechts aan één account gekoppeld zijn.
Wanneer u een nieuwe account aanmaakt, kan u de melding krijgen dat uw eID al aan een account gekoppeld is. In dat geval hebt u in het verleden al eens een account aangemaakt met een ander e-mailadres en uw eID hiermee verbonden.
Contacteer onze helpdesk wanneer u deze melding krijgt. Zij kijken na over welke account het gaat en helpen u verder aan te melden. U kan zich ook aanmelden op Immo-Connect met uw eID als u geen gebruikersnaam en wachtwoord selecteert, hiermee komt u altijd op de account met uw eID verbonden terecht.
De foutmelding die u krijgt, “Client certificate is not present”, geeft aan dat het certificaat van uw eID niet correct wordt doorgegeven aan de browser.
Om dit op te lossen gebruikt u best Google Chrome (of Firefox met add-on) als u dat nog niet doet. Vaak lost het probleem zichzelf op wanneer u alle browservensters sluit en heropent. Alternatief kan u ook proberen om aan te melden via een incognito tabblad.
Deze foutmelding komt soms ook voor wanneer u de eID-kaart in de reader plaatst wanneer de browser reeds geopend is.
Krijgt u nog steeds die foutmelding, dan kan u best de computer herstarten terwijl u de eID-kaart in de kaartlezer laat zitten. Na het opnieuw opstarten opent u de browser (Chrome/Firefox) opnieuw, surft u wederom naar de tool in kwestie en probeert u de eID opnieuw in te lezen.
Indien het na bovenstaande stappen nog niet moest lukken, dient u wellicht de certificaten nog te valideren in de eID-Viewer.
2.1) Firefox addon (enkel indien u Firefox als internetbrowser gebruikt)
In uitzonderlijke gevallen dient u eveneens na te gaan of uw antivirus/firewall de verbinding niet tegenhoudt.
Indien aanmelding nog steeds niet lukt, contacteer dan gerust onze helpdesk, eventueel met een printscreen van het volledige scherm van de foutmelding in de test of van het punt waarop u vast loopt.
U kan ons steeds contacteren via mail op support@immo-connect.be of telefonisch op 09 243 10 20. Onze helpdesk is bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 17u.
Als alternatief kan u uw vraag stellen via ons contactformulier op deze pagina.
Wij doen steeds ons uiterste best u zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.
Gelieve in uw mail duidelijk te vermelden over welke tool het gaat, wat uw vraag precies is of welke foutmelding u exact ontvangt. Voeg indien mogelijk ook een schermafbeelding van de volledige webpagina aan uw mail toe; dat helpt ons vaak al een stap verder.
ItsMe is een applicatie die u toelaat om uw identiteit te bevestigen via uw GSM, bij Immo-Connect wordt dit gebruikt om uw aanmelden te vergemakkelijken en transacties te bevestigen. Dit is een integratie van een externe applicatie, ItsMe wordt niet door ons ontwikkeld.
Voor een gedetailleerde uitleg kan u best de website van itsme bezoeken.
Om ItsMe te gebruiken moet u eerst uw ItsMe koppelen aan uw Immo-Connect account.
Als u zich aanmeldt op uw Immo-Connect profiel kan u via het tabblad 'Mijn Account' uw ItsMe koppelen via de knop rechtsboven.
Als je dan op 'ItsMe Koppelen aan uw Account' klikt, wordt u doorverwezen naar een scherm waar u uw telefoonnummer moet ingeven. Let op dat u ook de ItsMe app moet geïnstalleerd hebben om dit te kunnen gebruiken.
Volg de procedure op het scherm, als deze afgerond is kan je inloggen met itsme op Immo-Connect.
LET OP: Uw ItsMe koppelen betekent niet dat u uw eID niet moet koppelen. Dit zijn twee verschillende functies en het koppelen van de eID is voor veel Tools vereist.
Ja, ItsMe is gratis. U kan de itsme-app gratis downloaden via de App Store en Google Play.
ItsMe is erkend door de Belgische overheid en kan voor hun applicaties ook gebruikt worden.
Ook uzelf digitaal identificeren, inloggen of transacties goedkeuren met ItsMe is gratis.
Een koppeling van de eID is een vereiste voor toegang tot bepaalde Tools. Een rechtstreekse verbinding met een eID is vereist om wettelijke verplichte erkenningen op te halen bij de juiste databanken.
Hoewel ItsMe uw identiteit verifieert om aan te melden is dit geen vervanging voor de rechtstreekse verbinding met eID. U zal dus altijd uw eID moeten koppelen om toegang te krijgen tot bepaalde Tools.
Hiervoor kan u best terecht op de website van itsme voor de meest accurate informatie.
Indien u iemand wilt spreken kan u contact opnemen met iemand van ItsMe op het nummer 02 657 32 13.
U kan ons steeds contacteren via mail op support@immo-connect.be of telefonisch op 09 243 10 20. Onze helpdesk is bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 17u.
Als alternatief kan u uw vraag stellen via ons contactformulier op deze pagina.
Wij doen steeds ons uiterste best u zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.
Gelieve in uw mail duidelijk te vermelden over welke tool het gaat, wat uw vraag precies is of welke foutmelding u exact ontvangt. Voeg indien mogelijk ook een schermafbeelding van de volledige webpagina aan uw mail toe; dat helpt ons vaak al een stap verder.
Om een organisatie toe te voegen aan uw profiel, klikt u rechtsboven op uw naam en kiest u in het drop-down menu voor 'Mijn organisaties'. In de rechterbovenhoek vindt u de knop 'Organisatie toevoegen', waar u het ondernemingsnummer van uw kantoor kan invoeren.
Die knop opent een nieuw scherm waar je je onderneming kan opzoeken op bedrijfsnaam of ondernemingsnummer.
Indien uw organisatie nog niet gekend is in ons systeem, dan ziet u (onderaan de lijst) de knop 'Maak een nieuwe organisatie aan'.
Om een nieuwe organisatie aan te maken, vult u de verplichte velden in; alle optionele velden kunnen ook achteraf worden ingevuld. Wanneer u de nieuwe organisatie opslaat, wordt u de beheerder ervan. Dat wil zeggen dat u de rechten heeft om gegevens aan te passen en medewerkers al dan niet toe te voegen.
Als de organisatie al bestaat in ons systeem, kan u ze simpelweg selecteren.
Daarna vult u uw werknemersinfo in en volgt u de stappen. Eens u de organisatie heeft toegevoegd aan uw profiel, krijgt u de status 'wachten op bevestiging'. Een beheerder van de organisatie zal u moeten bevestigen via de tabbladen 'Mijn organisaties' -> 'Medewerkers'.
Klik links op het scherm op 'Mijn organisaties' en selecteer daar de groene 'Organisatie toevoegen' knop.
Die knop opent een nieuw scherm, waarin u de optie krijgt om een onderneming op te zoeken. Dat kan op ondernemingsnummer of op bedrijfsnaam.
Vervolgens selecteert u de gewenste organisatie uit de lijst door op 'Deze organisatie toevoegen aan uw profiel' te klikken. Als uw organisatie niet in de lijst staat, is die nog niet gekend in ons systeem. Onderaan de pagina vindt u dan een knop om de organisatie zelf aan te maken.
Op de volgende pagina vult u uw contactgegevens in, waarna u een aanvraag kan indienen om lid te worden van de organisatie. Een beheerder van de organisatie moet u vervolgens goedkeuren.
Wanneer u de status 'wachten op bevestiging' krijgt, wil dat zeggen dat u een succesvolle aanvraag heeft ingediend om deel uit te maken van een organisatie. De beheerder van die organisatie moet u dan toelating geven om onder dat kantoor te werken.
Van zodra een beheerder u bevestigt als lid van de organisatie, wordt u daarvan geïnformeerd per mail.
Wanneer u zich bij een Immo-Connect toepassing aanmeldt, kan u selecteren onder welke organisatie u de toepassing wil gebruiken. Als u zich automatisch onder een bepaalde organisatie wil aanmelden, kan u op het sterretje naast de naam ervan klikken.
Staat uw organisatie niet in de lijst? Klik dan op 'Context toevoegen' om een nieuwe organisatie aan te maken.
Als u al bent aangemeld op een bepaalde tool en wil veranderen van kantoor, dan kan dat door in de rechter bovenhoek op het pijltje naast uw naam te klikken. In het drop-down menu selecteert u dan 'Verander hoedanigheid'.
Via deze knop komt u opnieuw op het bovenstaande scherm, waar u de andere organisatie kan kiezen.
De persoon die in Immo-Connect een organisatie aanmaakt, wordt automatisch ingesteld als de beheerder van die organisatie. Idealiter is dit de zaakvoerder.
Een beheerder kan nieuwe medewerkers toevoegen en bepalen welke tools zij kunnen gebruiken.
Daarnaast kan die persoon de gegevens van de organisatie en haar medewerkers aanpassen. Een beheerder staat in het overzicht van de medewerkers steeds aangeduid met een rode ster.
De beheerder kan ook, indien die dat wenst, andere medewerkers beheerder van de organisatie maken. Een organisatie kan gerust meerdere beheerders hebben.
Om een medewerker tot beheerder te maken, gaat u naar het tabblad 'Mijn organisaties' selecteert u dan uw kantoor.
Vergeet de wijzigingen niet op te slaan.
Als beheerder van een organisatie (aangeduid met een rode ster) kunt u beslissen wie toegang krijgt tot uw organisatie. Wanneer een nieuwe medewerker zich wil toevoegen aan uw organisatie, krijgt u daar per mail een melding van.
Ook zonder mail kan u een medewerker bevestigen door in Immo-Connect naar 'Mijn organisaties' te navigeren. Vervolgens selecteert u uw organisatie en gaat u naar het tabblad 'Medewerkers'.
Dit opent een venster waarbij u de gegevens van de medewerker binnen de organisatie kan aanpassen.
Hier kunt u de status van uw medewerker aanpassen, de medewerker beheerder maken,...
Eens de medewerker door u bevestigd werd, zal die hiervan een e-mail ontvangen.
Enkel een beheerder van de organisatie kan deze gegevens wijzigen.
Selecteer na aanmelding 'Mijn organistaties' en ga naar 'Bekijk detail' bij de organisatie in kwestie.
Op de startpagina (het tabblad 'Gegevens') klikt u op de knop 'Gegevens wijzigen'. Vanaf nu bent u in de bewerkingsmodus, waar u alle mogelijke gegevens kan aanpassen. Om de bewerkingsmodus te verlaten en uw gegevens op te slaan, klikt u op 'Wijzigingen bewaren'.
Enkel een beheerder van de organisatie of de medewerker zelf kan deze gegevens wijzigen.
Let wel: de gegevens van een medewerker binnen een organisatie aanpassen heeft geen invloed op de persoonlijke gegevens op het profiel van de medewerker zelf.
Klik in de linker kolom op 'Mijn organisaties' en ga naar 'Bekijk detail' bij het gewenste kantoor.
Onder het tabblad 'Medewerkers' selecteert u de medewerker in kwestie.
Op de medewerkerspagina vindt u de knop 'Gegevens wijzigen'. Via deze functie kunt u de contactgegevens van uw medewerker wijzigen, de medewerker een beheerder van de organisatie maken,...
Onderaan de pagina kan u instellen welke tools die medewerker kan gebruiken door naast de tool in kwestie op 'Geen gebruiker' te klikken en de rol te wijzigen. Indien gewenst kan u ook de toegang tot een bepaalde tool blokkeren.
Vergeet niet om de wijzigingen op te slaan via de voorziene knop.
Om een vestiging aan te maken in Immo-Connect, navigeert u eerst naar 'Mijn organisaties' in de linkerkolom. Daar selecteert u het kantoor waar de vestiging aan verbonden is.
Onder het tabblad 'Vestigingen' kiest u dan voor de knop 'Toevoegen'.
Zo komt u op de pagina 'Nieuwe vestiging' waar u alle nodige gegevens kan invoeren. Nadat u minstens de verplichte velden heeft ingevuld, klikt u op 'Vestiging opslaan'. Eens de vestiging is aangemaakt, kan u er medewerkers aan toevoegen en de nodige tools openstellen.
U kan ons steeds contacteren via mail op support@immo-connect.be of telefonisch op 09 243 10 20. Onze helpdesk is bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 17u.
Als alternatief kan u uw vraag stellen via ons contactformulier op deze pagina.
Wij doen steeds ons uiterste best u zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.
Gelieve in uw mail duidelijk te vermelden over welke tool het gaat, wat uw vraag precies is of welke foutmelding u exact ontvangt. Voeg indien mogelijk ook een schermafbeelding van de volledige webpagina aan uw mail toe; dat helpt ons vaak al een stap verder.
Een wallet is altijd verbonden met een bepaalde organisatie en enkel geldig voor die specifieke organisatie.
U kan uw wallet dus terugvinden in het menu onder 'Mijn organisaties', waar u de organisatie die u wilt bekijken aanklikt op 'Bekijk Details'.
Als u de details van de gekozen organisatie bekijkt kan u onder het tabblad 'Wallet' de wallet van uw organisatie vinden.
De Tools die verbonden zijn aan de organisatie kan u dan weer terugvinden en instellen onder het tabblad 'Tools'
Je kan ook naar de wallet navigeren vanuit elke Tool door op het resterende bedrag van je wallet te klikken. Deze wordt altijd rechtsboven weergegeven in onze Tools.
Als organisatie beschikt u binnen Immo-Connect over een virtuele rekening, 'Wallet' genoemd.
U kan deze Wallet beheren, door (na aanmelding) rechts bovenaan op uw naam en vervolgens in het drop-down menu op 'Wallet' te klikken.
Door op "Opladen" te klikken, kunt u een bepaald bedrag op de Wallet van uw organisatie storten.
De Wallet kan u opladen aan de hand van een online betaling of een overschrijving.
Maakt u gebruik van een online betaling, dan laadt de Wallet bij een geslaagde betaling automatisch op.
De online betalingsmogelijkheden zijn: Bancontact en Maestro.
Het minimumbedrag voor een online oplading is € 50.
Bij het gebruik van een overschrijving, moet u rekening houden met enkele dagen administratieve verwerking.
Let op: Vergeet zeker niet om gebruik te maken van de gestructureerde mededeling. Enkel via de gestructureerde mededeling zal de Wallet automatisch opgeladen worden.
Als organisatie beschikt u binnen Immo-Connect over een virtuele rekening, 'Wallet' genoemd.
U kan deze Wallet beheren, door (na aanmelding) rechts bovenaan op uw naam en vervolgens in het drop-down menu op 'Wallet' te klikken.
Op deze pagina ziet u het saldo van uw Wallet met daaronder een overzicht van uw transacties.
Deze tabel kan u sorteren en filteren. Indien gewenst kan u ook uw transacties exporteren (naar een csv bestand).
Rechts van elke geslaagde transactie vindt u ook de transactiebon in PDF-bestand.
Indien gewenst kan u ook uw transacties exporteren (naar een csv bestand).
Voor elke geslaagde verrichting die u uitvoert via Immo-Connect, wordt een transactiebon aangemaakt.
Verrichtingen omvatten zowel het opladen van uw 'Wallet', als het gebruik van de toepassingen (bv. een KadasterFinder opzoeking)..
Let wel: een transactiebon is geen factuur.
Voor het geleverde product of dienst wordt maandelijks een samenvattende factuur bezorgd.
Voor opladingen van de wallet wordt geen factuur aangemaakt, dit moet boekhoudkundig behandeld worden als een derden of 'holding' rekening.
Per organisatie beschikt u binnen Immo-Connect over een virtuele portefeuille, de 'Wallet'.
U kan deze Wallet raadplegen en beheren vanuit een van onze tools door (na aanmelding) rechts bovenaan op uw naam te klikken. Kies daarna in het drop-down menu voor 'Wallet'.
Of door rechtstreeks op het openstaande bedrag rechtsboven te klikken.
U komt terecht op een pagina waar u het saldo van uw organisatie en een overzicht van alle transacties ziet. De tabel met transacties kan u sorteren en filteren naar wens.
Door op de knop 'exporteren' te klikken, kan u de transacties exporteren in een CSV-bestand. Dat bestand kan u vervolgens openen in Excel en daar bewerken.
Het is niet mogelijk om rechtstreeks van een rekening transacties te betalen binnen het Immo-Connect ecosysteem en de daarmee verbonden Tools. De wallet is de virtuele rekening verbonden aan uw organisatie die opgeladen kan worden met de bedragen die u nodig heeft. Zo kunnen uw uitgaven in dit systeem nooit uw budget overschrijden.
Elke organisatie heeft een unieke, verbonden wallet, die bruikbaar is door iedereen in de organisaties in de Tools waar zij toegang toe hebben. Elke transactie gedaan in onze Tools wordt ook in de wallet weergegeven, en u kan op elk moment een volledig overzicht van uw transacties of een specifieke transactie bekijken en downloaden als een CSV-bestand.
U kan deze Wallet beheren, door (na aanmelding in een Tool) rechts bovenaan op uw naam en vervolgens in het drop-down menu op 'Wallet' te klikken. U kan ook de wallet bereiken door rechtstreeks op het resterende bedrag van uw wallet te klikken, rechtsboven in elke Tool.
U kan de wallet opladen via overschrijving of online betaling. Houd er ook rekening mee dat het opladen van de wallet zelf geen factuur met zich meebrengt, dit is boekhoudkundig gezien een derden of 'holding' rekening..
U kan ons steeds contacteren via mail op support@immo-connect.be of telefonisch op 09 243 10 20. Onze helpdesk is bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 17u.
Als alternatief kan u uw vraag stellen via ons contactformulier op deze pagina.
Gelieve in uw mail duidelijk te vermelden over welke tool het gaat, wat uw vraag precies is of welke foutmelding u exact ontvangt. Voeg indien mogelijk ook een schermafbeelding van de volledige webpagina aan uw mail toe; dat helpt ons vaak al een stap verder.
Om sommige tools te kunnen registreren bij uw organisatie, zijn bepaalde erkenningen vereist.
Als u een bepaalde tool niet kan registreren, komt dat waarschijnlijk omdat u niet de correcte erkenning heeft.
Om te bekijken welke erkenningen noodzakelijk zijn om een bepaalde tool te registeren of te gebruiken, kan u onder 'Mijn organisaties' naar het tabblad 'Tools' navigeren. Daar klikt u op 'Detail' bij de tool in kwestie.
Onderaan de detailpagina van die tool vindt u het onderdeel 'Benodigde erkenningen voor de tool'. Daarin staan de erkenningen die u nodig heeft om de tool te registreren en te gebruiken. In sommige gevallen zijn er verschillende vereisten voor de registratie en het gebruik.
U kan altijd controleren welke actieve erkenninge u heeft onder 'Mijn profiel', bij het tabblad 'Erkenningen'.
Als u vragen heeft over uw erkenningen of als er een erkenning ontbreekt op uw profiel, neem dan contact op met onze helpdesk. Vermeld daarbij zeker bij welke tool u problemen ondervindt.
Enkel een beheerder van de organisatie kan een medewerker toegang geven tot een bepaalde tool.
Als de medewerker al lid is van uw organisatie, dan kan u die persoon toegang geven op de 'Tool' pagina.
Klik eerst in de linkerkolom op 'Mijn organisaties' en selecteer de organisatie in kwestie.
Navigeer naar het 'Tools' tabblad en klik bij de gewenste tool op 'Details'. Daar vindt u een overzicht met informatie over die toepassing.
Op die pagina selecteert u de versie van de tool die u gebruikt (bijvoorbeeld 'AWW-verantwoordelijke', 'Gebruiker' of 'Vastgoedmakelaar'). Onder dat tabblad ziet u een lijst met alle medewerkers in uw kantoor. Om een bepaalde medewerker toegang te geven tot die tool, klikt u eerst op de groene 'Wijzigen' knop.
U bevindt zich nu in de bewerkingsmodus: hier kan u voor elke medewerker instellen of ze een bepaalde tool al dan niet mogen gebruiken.
Anderzijds kan u ook een medewerker die al toegang heeft (en in het groen staat) loskoppelen van de tool. Dat doet u door op de groene knop naast hun naam te klikken en 'Toegang blokkeren' te selecteren in het drop-down menu. Van zodra u de wijzigingen opslaat, verliest die medewerker de toegang tot die toepassing.
Om een bepaalde tool te gebruiken, moet een medewerker lid zijn van uw organisatie. U kan de medewerker toevoegen of de medewerker kan zelf toegang vragen tot de organisatie.
Is de medewerker nog géén lid van de organisatie, maar staat hij/zij op "wachten op bevestiging", dan kan u dit doen bij het verlenen van de toegang tot de organisatie.
U klikt als beheerder, na aanmelding, rechtsboven op uw naam. In het keuzemenu kiest u voor "Mijn organisaties".
Vervolgens kiest u voor "Medewerkers". Bij de betrokken medewerker, klikt u op de balk "wacht op bevestiging".
U zal eerst de medewerker binnen de organisatie dienen te aanvaarden, vervolgens zal u ook per tool alle rechten kunnen instellen.
Elke tool heeft eigen vereisten om te registreren of gebruiken.
Dit staat aangegeven zowel bij het registreren van de toepassing, als bij het beheer van de tools via uw organisatiebeheer.
Indien u niet over de nodige rechten of toegangen beschikt om de betreffende toepassing te registreren of starten, kan u hier bijgevolg niet mee verder.
Om een tool aan uw organisatie te koppelen, selecteert u eerst het gewenste kantoor onder 'Mijn organisaties'
Eens u in het organisatieoverzicht zit, kiest u voor het tabblad 'Tools', waar u de gewenste tools kan registreren.
Voor elke tool zijn er andere erkenningen of toegangen nodig. U kan deze op meerdere manieren raadplegen.
Een eerste manier is via uw organisatiebeheer.
Hiervoor dient u zich eerst bij een toepassing aan te melden en klikt vervolgens rechtsboven op uw naam gevolgd door de organisatie.
In het keuzemenu dat verschijnt, kiest u "Tools".
U komt op de overzichtspagina van de tools, waar u de betreffende tool selecteert.
Vervolgens kiest u bovenaan het juiste tabblad met de manier waarop u de tool gebruikt.
U kan hier de benodigde erkenningen raadplegen.
Een tweede manier is bij het registreren van een toepassing.
Hiervoor surft u naar de betreffende toepassing en meldt u zich aan of maakt u een nieuwe account aan indien u er nog geen heeft.
Na het aanmelden, of aanmaken van een account, komt u op het scherm waar u kan kiezen hoe u de toepassing wil gebruiken.
Bij het registreren van de toepassing, van op bovenstaand scherm, zal u de oplijsting van eventuele benodigde erkenningen of toegangen te zien krijgen.
U kan ons steeds contacteren via mail op support@immo-connect.be of telefonisch op 09 243 10 20. Onze helpdesk is bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 17u.
Als alternatief kan u uw vraag stellen via ons contactformulier op deze pagina.
Wij doen steeds ons uiterste best u zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.
Gelieve in uw mail duidelijk te vermelden over welke tool het gaat, wat uw vraag precies is of welke foutmelding u exact ontvangt. Voeg indien mogelijk ook een schermafbeelding van de volledige webpagina aan uw mail toe; dat helpt ons vaak al een stap verder.
U gebruikt wellicht een computer met Windows XP en wellicht ook Internet Explorer als browser.
Windows XP wordt sinds 8 april 2014 niet meer ondersteund door Microsoft zelf!
Dit wil zeggen dat het blijven gebruiken van Windows XP de nodige veiligheidsrisico's en problemen met zich mee brengt.
Vele toepassingen worden ook niet meer ondersteund op deze versie van Windows, waardoor deze mogelijk ook niet meer (correct) functioneren.
Het is met andere woorden ten zeerste aangeraden over te schakelen naar de nieuwste versie van het besturingssysteem.
Raadpleeg hiervoor best uw IT-dienst.
Wanneer uw Mac (Apple computer) vraagt naar het "sleutelhangerwachtwoord", bedoelt men hier standaard het wachtwoord van de computer mee.
Echter is het zo dat, wanneer u zich tracht aan te melden met uw eID (zoals bij de meeste van de Immo-Connect tools), men hier de pincode van uw eID-kaart bedoelt.
U kan ons steeds contacteren via mail op support@immo-connect.be of telefonisch op 09 243 10 20. Onze helpdesk is bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 13u30 tot 17u.
Als alternatief kan u uw vraag stellen via ons contactformulier op deze pagina.
Wij doen steeds ons uiterste best u zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.
Gelieve in uw mail duidelijk te vermelden over welke tool het gaat, wat uw vraag precies is of welke foutmelding u exact ontvangt. Voeg indien mogelijk ook een schermafbeelding van de volledige webpagina aan uw mail toe; dat helpt ons vaak al een stap verder.